Sunset in Seminyak | Bali, Indonesia

01-Seminyak-01 01-Seminyak-02 01-Seminyak-04 01-Seminyak-05 01-Seminyak-06 01-Seminyak-07 01-Seminyak-08 01-Seminyak-09 01-Seminyak-10

flaguk Bali <3 <3 <3 How can I even begin to describe how much we fell in love with this Indonesian island? It is the first place we have been to in Asia and I have to say that it is a great way to start a trip in Southeast Asia. Yes, it is very touristic but the architecture, landscape, local people and prices make it up for it. We went in April so it was not so crowded – must be crazy during summer.

After 18 hours travelling from London we were completely destroyed by jetlag and decided that the best way to recover was to spend the day sleeping at the beach close to our hotel in Seminyak. It is known as Bali’s most fashionable beach, home to some of the island’s luxurious resorts and host to a number of fine restaurants and boutiques.

On our way we decided to rent a scooter just because it was SO cheap – £2 per day hahaha – and had lunch at one of the super nice restaurants for £10 each. Great way to start the trip!

After sleeping a couple of hours at the beach we woke up with this beautiful sunset! At the end of the day the restaurants and bars put out some chairs, tables and futons where people can have drinks with the feet on the sand.

flagbr Bali <3 <3 <3 Por onde eu começo a explicar o quanto nós nos apaixonamos por essa ilha na Indonesia? Foi o primeiro lugar que nós visitamos na Ásia e tenho que dizer que é um ótimo jeito de começar uma viagem pelo Sudeste Asiático. Sim, é bastante turístico, mas a arquitetura, a paisagem, os moradores e os preços compensam tudo. Nós fomos em Abril então não tava tão cheio (no verão deve ser uma loucura).

Depois de 18 horas viajando desde Londres, nós estávamos completamente destruídos pelo jetlag e decidimos que o melhor jeito para nos recuperarmos era passar o dia inteiro dormindo na praia perto do nosso hotel em Seminyak. Essa região é conhecida por ser uma das praias mais fashion de Bali, com vários hotéis legais, resorts luxuosos e inúmeros restaurantes e lojinhas.

Quando estávamos caminhando pra praia, decidimos alugar uma scooter porque era MUITO barato (£2 por dia hahaha) e almoçamos em um dos restaurantes na beira da praia por £10 cada. Começamos bem a viagem!

Depois de dormir algumas horas na praia, nós acordamos com esse pôr do sol maravilhoso! No fim do dia os restaurantes e bares colocam cadeiras, mesas e almofadas do lado de fora onde as pessoas podem tomar uns drinks com o pé na areia.